سوالات تستی جنین شناسی با پاسخ تشریحی

دانلود فایل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود رایگان سوالات جنین شناسی

جنین شناسدانلود رایگان سوالات جنین شناسیی به عنوان یک رشته در دوره تغییر بی سابقه دانش خود قرار دارد. به طور مشابه ، این یک دوره تغییر بزرگ در برنامه ریزی درسی پزشکی است. یکی از مهمترین سوالات در آموزش جنین شناسی برای دانشجویان پزشکی این است که چه مقدار از جنین شناسی مولکولی “جدید” با رویکرد آناتومی رشد “قدیمی” مخلوط می شود. س otherال دیگر م forثرترین مکان آموزش در رویان شناسی پزشکی است. همه برنامه های درسی پزشکی اهداف یکسانی ندارند. و آنها از همان رویکرد آموزشی استفاده نمی کنند. با این حساب ، این بررسی چندین روش ارائه جنین شناسی پزشکی و چگونگی ادغام آن را در برنامه درسی پزشکی بیان می کند. همچنین موضوعاتی را ارائه می دهد که شایسته درج در یک دوره یا دنباله مدرن رویان شناسی هستند. Anat Rec (آنات جدید) ۲۶۹: ۸۹–۹۸ ، ۲۰۰۲٫ © ۲۰۰۲ Wiley ‐ Liss، Inc.

مقدمه
مانند هر موضوع دیگر ، جنین شناسی باید جایگاه خود را در یک برنامه درسی پزشکی که به طور فزاینده ای شلوغ است توجیه کند. رویکرد کلاسیک یک کمیته برنامه درسی معمولی این است که “چرا باید آن را آموزش داد؟” به دنبال آن “چه چیزی باید آموزش داده شود؟” و سپس “چه زمانی و کجا باید آموزش داده شود؟” این مقاله به جای یک دیدگاه اجماعی کمیته در مورد جایگاه جنین شناسی در برنامه پزشکی ، یک دیدگاه شخصی خواهد داشت. برنامه های آموزشی همه یکسان نیستند. آنچه در یک برنامه تحت فشار است ممکن است در برنامه دیگر حاشیه ساز باشد. وظیفه این مقاله تجویز مدلی متناسب با همه نیست ، بلکه ارائه گزینه هایی برای مشارکت موثر جنین شناسی در برنامه درسی پزشکی است.

به دلیل انفجار چشمگیر جنین شناسی مولکولی از اوایل دهه ۱۹۹۰ ، معلمان با این معضل روبرو هستند که چه مقدار از جنین شناسی “جدید” در مقابل چه مقدار از جنین شناسی “قدیمی” باید به دانش آموزان ارائه شود. تا حد قابل توجهی ، این بستگی به جایگاه جنین شناسی در برنامه درسی پزشکی دارد. تصور من این است که تقریباً یک سوم دانشکده های پزشکی دوره های جنین شناسی مستقلی دارند و تقریباً ۲۰-۲۵ ساعت سخنرانی دارند. در یک سوم دیگر مدارس ، جنین شناسی در دوره آناتومی ناخالص گنجانده شده است. در مدارس باقیمانده ، جنین شناسی بخشی رسمی از برنامه درسی را اشغال نمی کند. این دسته اخیر شامل برنامه های درسی است که کاملاً به یادگیری مبتنی بر مسئله اختصاص داده شده است و در آن دوره های رسمی وجود ندارد و همچنین برنامه های درسی سنتی تر که جنین شناسی به راحتی در آنها وجود ندارد.

به دلیل انفجار چشمگیر جنین شناسی مولکولی از اوایل دهه ۱۹۹۰ ، معلمان با این معضل روبرو هستند که چه مقدار از جنین شناسی “جدید” در مقابل چه مقدار از جنین شناسی “قدیمی” باید به دانش آموزان ارائه شود.دانلود رایگان سوالات جنین شناسی

چرا باید جنین شناسی بخشی از برنامه درسی پزشکی باشد؟
دلایل مختلفی وجود دارد که جنین شناسی جز component مناسبی از برنامه درسی استاندارد پزشکی است. این دلایل را نمی توان اولویت بندی یا به ترتیب رتبه ارائه کرد زیرا گروه های مختلف یا افراد الگوی یادگیری یکسانی ندارند و همچنین نیازهای حرفه ای یکسانی ندارند.

دلیل اساسی فکری مطالعه جنین شناسی این است که بفهمیم بدن ما چگونه بوجود آمده است. مانند اکثر رشته های علوم پایه دیگر ، این می تواند به عنوان کسب دانش به خاطر خود تلقی شود ، اما در پشت این دلایل چندین دلیل اهمیت این دانش وجود دارد.دانلود رایگان سوالات جنین شناسی

نقایص مادرزادی همچنان در میان شرایطی که مردم را به پزشکان خود می رساند ، در رتبه بالایی قرار دارند. اگرچه میزان گزارش شده نقایص مادرزادی متفاوت است ، اما بسته به شدت غربالگری ، تقریباً ۵٪ از افراد زنده متولد می شوند که در نهایت نوعی نقص مادرزادی قابل تشخیص است. ماهیت تراتولوژی (مطالعه نقص های مادرزادی) درک علل رشد غیر طبیعی و چگونگی انحراف روند رشد در چنین مواردی از حالت طبیعی است. جنین شناسی پزشکی به طور سنتی نه تنها رشد طبیعی انسان بلکه رشد معیوب را نیز تحت پوشش قرار داده است. به ویژه برای متخصصان زنان و زایمان ، دانش در مورد رشد طبیعی و غیرطبیعی به طور فزاینده ای مهم است زیرا بیماران با دانش بیشتر ، سوالات پیچیده تری را می پرسند. در حقیقت ، تأکید فراوان در مطبوعات عمومی به موضوعاتی مانند لقاح آزمایشگاهی و کاشت جنین ، انجماد رویان ، سلول های بنیادی و شبیه سازی (مراجعه کنید به کارلسون ، ۱۹۹۹ ؛ پالمان ، ۲۰۰۱) نیاز به مکالمه پزشکان در همه زمینه ها با این مباحث

ثابت شده است که درک پیدایش نقایص مادرزادی یکی از سخت ترین آجیل های پزشکی است که می ترکد. جنین شناسی کلاسیک نشانه های مورفولوژیکی در مورد اینکه الگوی رشد غیر طبیعی مورفولوژیک از حالت طبیعی متفاوت است ، داد ، اما از این دانش به تنهایی امکان پذیر نبوده است که علت بسیاری از نقایص مادرزادی را استنباط کند. فن آوری مولکولی معاصر منشأ بسیاری از نقایص مادرزادی را که منشأ ژنتیکی دارند ، روشن کرده و برخی سرنخ ها را در مورد پیدایش دیگران ارائه داده است. یک دوره جنین شناسی پزشکی باید پایه علمی برای درک مکانیسم های اساسی و غیر طبیعی را در اختیار دانشجو قرار دهد دانلود رایگان سوالات جنین شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *